Sao Paolo, Brasilien: Rejsedag
  Torsdag den. 27-05-2004

Som altid vågnede vi tidligt, så vi gik ned til stranden, hvor der allerede var kommet mange motionister, selv om klokken endnu kun var 6.30 om morgenen.

Boa Viagem strand er indrettet med små motionscentre langs hele stranden. Der er bl.a. opstillet bænke i forskellige højder til mavebøjninger og stativer til armbøjninger. Mens Honny gik i gang med at træne, lagde jeg mig ned på stranden for at sole :)

Vi skulle være i lufthavnen senere samme dagen, senest klokken 15.50, da vi skulle flyve til Sao Paolo. Inden da ville vi se noget mere af byen, så vi tog en taxi ud til en plads, hvor der skulle være et marked. Det viste sig, at der ikke var noget den dag, så i stedet blev vi kørt hen til det største shoppingscenter i Recife.

Shoppingcentre er dyre i forhold til markeder, og man bliver jo hurtig "nærig" her, så vi købte ingenting. Priserne er ca- de samme som i Danmark, så vi kan lige så godt vente med at købe de ting, til vi kommer hjem.

Klokken 14.15 tog vi en taxi til lufthavnen, hvor vi fandt ud af, at flyet var forsinket. Det skulle have fløjet klokken 16.50, men nu var tidspunktet flyttet til klokken 18.00. Vi fordrev tiden i lufthavnen med at ose i butikkerne og få massage 15 reais for 20 minutter med "discuenta" :)

Desværre var det ikke den eneste forsinkelse. Afgangen blev yderligere udsat og udsat, og vi kom først af sted klokken 20.10. Det betød, at vi først var fremme i Sao Paolo ved midnat. Vi havde en mellemlanding i Salvador, hvilket er meget almindeligt her. Flyet går ned for at sætte nogle passagerer af og tage nogle nye med - lidt ligesom en bus. Det gode var, at vi på den måde fik serveret en sandwich to gange, da vi ingen aftensmad havde fået :)

Da vi landede, kunne vi hurtigt mærke, at vi ikke længere var i varmen. Vi havde stadig kun sommertøj på og med en temperatur på 12 grader, kunne vi mærke kulden. I Recife havde temperaturen været ca. 25-27 grader.

Vi tog en taxi til det hostel, Hostelling International, som vi havde boet på før. De havde ikke et ledigt dobbeltværelse, så vi måtte tage en dormbed på hver vores værelse. Klokken var 01.30 om natten, så vi tog, hvad vi kunne få.