Paraty, Brasilien: Paraty, byen fra 1600-tallet
  Torsdag den. 13-05-2004

Vi skulle med den første bad væk fra Ilha Grande, så vi var oppe tidligt, som sædvanligt, for at pakke rygsækken. Det blev en lang afsked med folkene fra pusadaen, og vi skulle love at kigge forbi, hvis vi kom ud på øen en anden gang.

Klokken 10 sejlede båden, og det kostede 4,50 reais. Denne gang skulle vi med den officielle bad, så overfarten blev noget mere behagelig, da vi havde rigtige stole at sidde på.

Heldigvis afgik der hurtigt en bus fra Angra Dois Reis til Paraty. Når man køber billetter, får turister automatisk billetter til de bedre busser, hvor der bl.a. er mere plads til benene.

1 1/2 time senere nåede vi frem til Paraty efter en lang og bumlende tur. Chaufføren kørte meget stærkt, selvom vi kørte oppe i bjergene. Han gassede op i alle svingene, så vi væltede rundt på sæderne :)

Fremme i Paraty var det ikke svært at finde et sted at bo. Vi blev mødt af flere ivrige personer, som kendte den perfekte pusada. Vi valgte et sted med pool, og som ikke lå langt fra den historiske del af Paraty. Hostellet kostede 60 reais.

Vi var ikke længe om at hoppe i poolen, selvom den var en anelse kold. Vi havde heldigvis adgang til et dampbad, så vi kunne få varmen igen.

Pararty er sikker at gå rundt i, så vi gik rundt i alle de gamle brostensbelagte gader for at finde en restaurant. Der var mange at vælge imellem, men de fleste var halvtomme, da byen er mest besøgt i løbet af weekenden. Det er ulempen ved at rejse udenfor sæson, men fordelen er så tilgengæld, at alt er meget billigere. Vi fandt en rigtig lille hyggelig restaurant, hvor vi bestilte fisk med rejer, blæksprutte, kartofler og ris. Det kostede ca 35 reais i alt.

Bagefter gik vi hen på en bar for at få nogle drinks. Blandingsforholdet er totalt ude af trit. 2/3 er spiritus og en lille 1/3 er sodavand, så der skal ikke andet en to drinks til, før man er godt fuld.