Rio de Janeiro, Brasilien: Bytur i Rio
  Torsdag den. 06-05-2004

Efter morgenmaden bestemte vi os for at tage ud i Rios største indkøbscenter Rio Sul. Her er mange hundrede butikker samlet under et tag, og priserne er gode i forhold til danske. Her er de nyeste modebutikker, fotoforretninger, bistroer osv. Vi endte dog ikke med at købe noget, da vi tror på, at vi vil købe en masse andre ting senere, så kufferten skal nok blive fuld...Vi forhørte os også om priserne på forskellige indenrigsflyvninger, da vi muligvis har planer om at rejse Rio - Salvador t/r.

Ved middagstid tog vi en taxi ud til Botanisk have, hvor der var dømt mega afslapning. Det er en rigtig god måde at slappe af på i fredfyldte omgivelser med mange duftende sanseindtryk. Her findes utallige planter, træer og drivhuse. Haven skulle være en af verdens bedste botaniske haver. Alligevel vi ikke er helt vildt interesseret i botaniske haver, var besøget godt, da det virkelig var et afbræk fra storbyens larm.:)

På vej hjem købte vi et herreur af en gadesælger til 10 reals (21 dkk). Mærket var Hugo Boss, men det var yderste tvivlsomt, om det var ægte:)

Om aftenen havde vi bestemt os for at feste, så vi havde aftalt med nogle fra hostellet om at mødes på en natklub kl. 11. Dermed havde vi god tid til at gå ud og få god aftensmad forinden. En af de ansatte på hostellet anbefalede en ægte brasiliansk restaurant, som var helt fantastisk. Der var en kæmpe buffet med tilhørende tjener, der rendte rundt og skar kød. Dermed fik man mange forskellige slags kød og en glimrende betjening. Restauranten virkede meget fin og populær, og prisen var også til at leve med. 21 reals (45 dkk) pr. mand eksklusiv drikkevarer.

Meget mætte gik vi op på en irsk bar og drak cocktails, inden vi skulle mødes med de andre. Her faldt vi i snak med en brasiliansk pige, der blandt anden fortalte, at man skal være lidt forsigtig med at gå alene rundt om aftenen. På trods af at hun var indfødt brasilianer, var hun blevet røvet 8 gange, de 4 af gangene truet med en pistol. Disse informationer viste vi godt på forhånd, og Rio er en farlig by, hvor man skal tage sine forholdsregler. Men heller ikke mere end det, og man skal være slemt uheldig, hvis det skal overgå en selv.

På den eksklusive natklub endte vi med at blive godt fulde. Godt nok var det en meget eksklusiv natklub, men 14 dkk for en Smirnoff Ice var til at leve med:)