Vulkan Telica, Nicaragua: Trekkingtur på vulkan Telica 2. dag
  Søndag den. 18-01-2009

Vi sov uden telt under et tæppe af stjerne. Det var vildt smukt - helt ubeskriveligt. Vi var dog lidt ængstelige for, hvor mange dyr eller nærmere kryb, vi ville få besøg af om natten. Heldigvis ingen.

Det var kun hesten, der blev lidt nysgerrig og gik rundt imellem sovende folk for at undersøge og slikke vores gryder og pander rene. Vi sov på jorden, så vi kunne nemt høre hovene mod jorden, når den gik rundt. Det larmede, når den tabte en gryde:)

Man sover aldrig helt optimalt på et liggeunderlag, men det var heldigvis slet ikke koldt om natten. Vi vågnede samtidig med solen, så kl 06 spiste vi morgenmad, inden vi gik videre kl. 07. Vi havde kun 3 timers hiking foran os i dag.

Der er ingen vand i nærheden, så ingen af os havde haft mulighed for at vaske støv og sved af aftenen forinden. Vi fortsatte derfor i samme tilstand, som dagen forinden, hvor vi byggede videre på laget af støv og sved. Sikke vi så ud alle sammen, da vi nåede tilbage til en lille landsby, hvor vi skulle spise frokost. De lokale må tænke, at turister er tossede, siden de betaler penge for at komme til at se sådan ud :)

Begge vores guider var i utrolig god kondition. Pigen fra England, klatrede i næsten samtlige træer, som vi kom forbi. Vores lokale guide, skal spille fodbold i eftermiddag kl. 15. Vi andre skal lave så lidt resten af dagen, som muligt :)

Overnatning - Big Foot Hostel, Vulkan Telica, Nicaragua
Adresse:Ave Santiago Arguello mellem gade NE y 2a NE
Godt:Området er sikkert. Overfor ligger et andet godt hostel, hvis Big Foot skulle være optaget.
Skidt:Der er ingen bad og toilet på værelset. Flere siger, de har fået stjålet ting.