Vulkan arenal, Costa Rica: Tropisk regnskyld
  Mandag den. 05-01-2009

Vejret kan ændre sig fra det ene øjeblik til det næste. Da vi stod op, skinnede solen. Vi gik hen til købmanden for at købe morgenmad og nåede lige tilbage til vores hostel, inden himlen åbnede sig, og det væltede ned med vand.

Det fortsatte med at regne resten af dagen. Regnen er dejlig varm, så det er behageligt at gå ude, man bliver bare driv våd.

Vi så ikke meget lava i går, så det er gratis for os at komme med i aften op til vulkanen igen. Vi skal bare betale 4 usd pr person i entre til nationalparken.

Det regnede stadig, da vi kørte af sted mod Arenal. Skyerne hang lavt. Udsigterne til at se vulkanens top var små. Men guiden var optimistisk. Han blev ved med at sige, at regnen ville tynde ude i skyerne. Hvis det stoppede helt med at regnen, ville det blive skyfrit, og vi ville få den bedste udsigt.

Regnen aftog, men skyerne blev hængende. ØV tænkte vi. Men Arenal var usædvanlig aktiv. Igennem alle skyerne så vi, hvordan den smed rødglødende sten op, som trillede ned ad siderne og efterlod lange røde spor. Det var rigtig flot.

Mandag (og torsdag aften) er en stor karaoke aften på Chelas. Vi tog derhen sammen med 2 lokale piger, som arbejder på vores hostel. De var i et vildt festhumør og var rigtig glade for de amerikanske turister - fyrene.

Jan var oppe og synge "My Way" sammen med David fra New York. De gav et rigtig flot nummer.

Overnatning - Gringo Petes, Vulkan arenal, Costa Rica
Adresse:Der er ikke mange gadenavne. Spørg de lokale om ve
Godt:Rent og et godt fælles areal. Dejlig atmosfære på stedet.
Skidt:Ingen bad og toilet på værelset ellers et fantastisk sted.