Penang, Malaysia: Ankommet til Malaysia
  Tirsdag den. 16-07-2002

Vi havde ikke bestemt os for at blive i Krabi, da øerne ud for byen, Phi Phi, var lukket pga storm. I stedet købte vi billetter, 500 Baht pr person, til Malaysia nærmere betegnet Penang, som er en ø helt oppe i nord/vest. Da vi bookede turen, fik vi mange forskellige oplysninger om, hvor lang tid turen ville tage. Antallet af timer varierede fra 5-9 timer.

Da det blev tid til at tage af sted, kom en minibus efter os. Vi troede, at den skulle køre os hele vejen til Penang, men ved grænsebyen Hat Yai stod en ny bus klar til at tage os det sidste stykke. Ved grænseovergangen skal man ud af bussen, have sin bagage med, udfylde skemaer og gå over grænsen. På den thailandske siden af grænsen var kontrollen enkel, men på den malaysiske siden skulle vi udfylde 3 skemaer og have vores bagage igennem x-ray

På et tidspunkt overvejede vi at dele den lange tur til Penang op i 2 dele, da vi havde rejst næsten uafbrudt i 2 dage, men vi bestemte os alligevel for at tage strækket på en gang.

Da vi kom til den malaysiske by Butterworth skulle vi sejle over en flod til Penang. Den største by på øen hedder George Town, og den ser ud til at være rigere by. Faktisk virker Malaysia til at være mere moderne end Thailand. F.x. er vejkanterne pyntet med blomster hele vejen. Temperaturen føles lidt lavere i Malaysia.

Vi fik taxaen til at læsse os af i et backpacker kvarter, hvor der stod en masse ivrige malajer klar til at sælge os billige eller dyre værelser. Vi gik op for at se et af de billigere hoteller, men det var for skummelt. Tremmer for vinduerne og små, beskidte rum. Vi valgte Orientel Hotel til 69 Ram pr nat. Lige ved siden af vores hotel ligger et brasiliansk spisested, hvor vi spiste aftensmad. Det er dejligt at være kommet til Malaysia, da alle snakker meget bedre engelsk her. Vi skal ikke forklare os selv flere gange, mens vi bruger lidt tegnesprog.