Pattaya, Thailand: Thaiboksning og øl i Pattaya
  Onsdag den. 24-07-2002

Vi havde bestemt os for at flytte, så vi pakkede og tog tidligt af sted. Vi ville ud på Pattaya Water Park Hotel, da de havde et kæmpe vandland. På en eller anden måde lykkedes det for Jan at prutte prisen ned med ca 40% til 1600 baht. Vi gik straks ned til vandlandet, 100 baht pr person, for at kaste os ud i bølgerne. Vildt lækkert at dase i den meget varme sol. Vandlandet lå lige ned til stranden, hvor vi gik ned for at kigge. Stranden var ikke nær så flot, som vi var vant til. Langs med stranden lå nogle skyggende træer, hvor man kunne få massage. Jan skulle straks derhen og have en afslappende omgang massage, mens jeg foretrak at blive på stranden og slikke sol.

Om eftermiddagen havde vi slappet nok af, så vi tog ind til Pattaya by for at shoppe. Pga Buddha-dag var mange butikker lukket, og restauranterne havde forhøjet deres priser. Det stoppede os ikke i at shoppe. Jeg købte en pung for 180 baht, og Jan købte et bælte for 150 baht og 3 T-shirts for 300 baht. Vi fandt også et sted, hvor man kunne bowle. Det kostede 90 baht pr person pr spil. Vi havde det sjovt, men da vi skulle derfra, kom de løbende efter os med en regning. De mente, at vi manglede at betale noget, og da vi ikke kunne overbevise dem, måtte vi betale for noget, vi ikke havde fået.

Selvom det kun var eftermiddag, endte vi alligevel på en bar- en dansk bar til happy hour. Vi mødte ejeren, der var dansk og gift med en thai pige, som han havde fået et barn sammen med. Ejeren fortalte, at han var taget til Thailand i 95, hvilket var en drøm, der gik i opfyldelse. Vi konkluderede hurtigt, at han formodentligt ikke ville have haft stor succes i Danmark ved de danske piger, hvorfor han måske er taget til Thailand.

Vi fandt flere danske spor i Pattaya. Vi spiste aftensmad på en dansk restaurant, hvor de serverede frikadeller, rødkål, kartofler og brun sovs. Igen var manden og ejeren af restauranten dansk og gift thailandsk. Her kommer der dagligt mange danske mænd, som er flyttet herned for at nyde solen og thai pigerne. Vi stødte også på en dansk pølsevogn med dansk udbud af menuer.

Efter middagen gik vi ned til gågaden for at finde Simon’s Cabaret, der har dragshows. Det viste sig, at et show kostede 500 baht pr person, hvilket virkede vildt dyrt. Det så heller ikke ud til, at der ville komme mange tilskuere, så vi ombestemte os og købte ikke biletter. I stedet kom vi forbi et sted med fodmassage. Thaierne er meget dygtige til massage, og det er jo meget billigere i forhold til herhjemme. Det er normalt en luksus vare, som vi ikke har råd til i Danmark, men kan nyde hernede.