Krabi, Thailand: En lang rejsedag
  Mandag den. 15-07-2002

Vores sidste dag på Koh Samui. Vi har bestilt billetter, 300 baht pr stk, væk fra øen. Først skal vi med båd til fastlandet så med bus til Krabi, der ligger på vestkysten. Igen kom vi til at opleve, at thaiernes tidsplaner og den reelle rejsetid aldrig stemmer over ens. Turen tog 2 timer længere end planlagt. Vi havde lidt ventetid på Koh Samui inden båden sejlede, så vi spiste middagsmad. Mit helbred svingede stadig lidt, så det var kun Jan, der spiste frokost. Da vi kom ud på gade igen, fik jeg pludselig kvalme og måtte kaste op midt på gaden, pinligt.

Vi kom om bord på båden og havde en rolig sejltur til fastlandet. Mærkelig nok stødte vi ind i de engelske fyrer igen, anden gang. Underligt at møde de samme folk igen og igen men også spændende, da man får udvekslet rejseerfaringer. Da vi ankom til fastlandet igen, havde vi 1 times ventetid, hvor vi faldt i snak med en pige fra Ålborg. Det viste sig, at bussen vi skulle køre med det sidste styk, var en VIP bus, lækkert. Kl 21.30 var vi ved busstationen i Krabi, hvor vi fik en taxa til at køre os hen til et godt hotel, Seaview Hotel, da vi var meget trætte.

Vi havde hørt, at natmarkedet i Krabi skulle være rigtig godt, så der tog vi hen sent om aftenen. Det viste sig, at markedet kun solgte mad. Jan købte noget aftensmad, men mistede senere appetitten til at spise det....