Ko Samui, Thailand: Sightseeing på 2 hjul
  Lørdag den. 13-07-2002

Vi vågnede tidligt og gik ned for at smage morgenbuffeten på vores meget dyre hotel. Vi blev nu ikke særlig imponeret af den i forhold til hotellets pris og de andre buffeter, som vi havde prøvet.

Efter at have spist morgenmad gik vi ned på stranden, da vi først skulle checke ud til middag. Vi fandt et sted med thai massage, hvor Jan ikke kunne dy sig for at få ½ times afslapning, mens jeg tog solbad. Thai massage er lidt dyrere på Koh Samui end i Bangkok.

Klokken 12 var det check out time, og vi pakkede vores rygsække for at lede efter et billigere hotel. Efter lidt søgen fandt vi Golden Sand Beach Ressort, der kun kostede 1100 baht pr nat for en bungalow med havudsigt og inkl morgenmad. Det er nemt at finde noget endnu billigere, men vi havde lyst til lidt luksus, og når det ikke koster mere, kunne vi ikke sige nej til Golden Sand Beach Ressort.

Om eftermiddagen lejede vi en motorcykel for at køre øen rundt. Vi var meget spændte på at køre i større byer, da der er venstrekørsel i Thailand, men det gik overraskende godt. Det eneste uheld var mit ben, der kom til at røre udstødningsrøret og fik en forbrænding. Det er en meget almindelig souvenir at få med hjem fra Thailand, hvorfor den kaldes en thai-tattoo.

Først kørte vi op til et vandfald med et fald på 80 m, hvor vi red på en elefant det første stykke ad vejen. Vi måtte selv gå/klatre det sidste stykke af strækningen op til vandfaldet og tilbage igen. Elefanttrekket kostede 600 baht pr person. Dernæst kørte vi op på øens højeste punkt, selvom det var forbudt at tage lejet motorcykler med der op pga den meget ujævne vej. Der var en meget flot udsigt helt oppe. Desværre kunne vi ikke nyde udsigten i lang tid, da der var fyldt med kæmpe store insekter i luften. On the road again, bestemte vi os for at spise frokost i den næste større by, hvor jeg også købte en T-shirt i stedet for min soltop for at beskytte mig noget mere mod solen. Da vi havde kørt ca ¾ rundt om øen nåede vi til Chaweng, der er den anden større by på Koh Samui, der også tiltrækker mange backpackers og turister. I Chaweng fik Jan pludselig lyst til at blive klippet. Det var ikke svært at finde en frisør, derimod var det svært at forklare, hvordan klipningen skulle være. Efter ½ time lykkedes det endeligt at få forklaret klipningen ved hjælp af tegnesprog, da frisøren ikke forstod så meget engelsk. En klipning kostede 150 baht. Fra Chaweng var der ikke langt tilbage til Lamai.

Om aftenen troede jeg, at jeg havde fået solstik, da jeg frøs, selvom der var 30 grader udenfor. Vi gik ud for at spise aftensmad, men måtte tage hurtigt hjem bagefter, da jeg ikke fik det bedre. Under middagen faldt vi i snak med et dansk ægtepar, der gav os nogle gode rejsetips. Udover vand så er suppe en god måde at få mineraler på. Spis også lidt sukker + salt for at opretholde væskebalancen.