Bangkok, Thailand: Søndagsmarkedet i Bangkok
  Søndag den. 07-07-2002

Vi sov uroligt, da vores hotel var meget lydhør. Vi kunne høre alle døre, der smækkede flere etager væk fra vores. Vores madras var også temmelig hård, hvilket er tilfældet mange steder på thai hoteller.

Vi gik op til poolen for at slappe, da vi ikke følte os helt vel udhvilet efter den urolige nat. Senere gik vi ned for at få noget mere thai massage men endte i stedet med at prøve fodmassage, hvilket er lige så skønt og afslappende som thai massage. Fodmassagen kostede 80 baht for en 1/2 time.

Vi forlod D&D til middag, som er deres check out time. Vi fik opmagasineret vores bagage på Jysk rejsebureaus kontor, da vi skulle med toget om aftenen til Koh Tao. Mange butikker har lukket om søndagen, men weekend-markedet i Patpong har åbent. Det er vildt stort. Bands spiller, dansere og mimikere optræder og man kan købe alt mellem himmel og jord. Vi købte en Buddha maske til 300 baht. Man skal passe på med at købe Buddha figurer, da det er ulovligt at udføre nogle statuer.

Efter at have hentet vores rygsække hos Jysk rejsebureau igen tog vi en tuk-tuk ud til banegården, hvor vi spiste aftensmad inden vi skulle med toget mod Koh tao. Vi mødte et dansk par på restauranten, som vi spiste aftensmad med. De var på vej nordpå for at trekke ved Chang Mai.

Inden vi steg om bord på toget skulle Jan på toilet. Det var den hidtil mest ulækre situation vi var blevet udsat for. Der var bogstavelig talt l.... over det hele og stanken var ulidelig i varmen.

Toget var også noget af en prøvelse. Det var et primitivt bumle tog, hvor det var svært at sove pga de mange sælgere, der steg ind i toget ved hvert stop. Vi havde også kun en lille fan i loftet, der ikke gav meget luftcirkulation, hvorfor vi havde det meget varmt, da vi skulle sove. Men man skal huske på, at en sådan togtur også bare er en del af at rejse rundt i Thailand. Man skal prøve at tage det hele med et smil.

I toget mødte vi et gammelt thai ægtepar, der var meget ivrige for at snakke. De prøvede at overtale os til at tage til Koh Samui, hvilket er navnet på den ø, de boede på.

Da vi nåede til endestationen kl 4 om natten, skulle vi af og vente på en bus. Heldigvis skulle vi vente sammen med en masse andre turister.Bussen kom omkring kl 7 om morgenen og kørte os ned til havnen, hvor vi skulle med en båd ud til Koh Tao. I løbet af ventetiden havde myggene moret sig med at bide os alle sammen voldsomt meget.