Phuket, Thailand: Phuket på scooter
  Fredag den. 31-10-2008

Kl. 09.30 vågnede vi op til en skyfri himmel. Godt at vi ikke vågnede alt for tidligt. Det ser ud til, at vi allerede er inde i den rigtige soverytme - uden jetlag.

Morgenmad-buffeten var meget imponerende. Kokke stod og tilberedte æg efter ønske. Der var europæisk og thai morgenmad. Alt hvad vi kunne ønske os.

Vi lejede en scooter for at udforske lidt mere af øen. Phuket er den største ø i Thailand. Der er flere strande, men de største hedder Kata, Karon og Petong. Petong er den største og mest turistede strand. Vi bor på Karon, men har også planer om at bo på Petong, hvor der virkelig er gang i nattelivet.

Ligesom andre steder i Thailand, er der også mange mænd med unge thai piger her. Der er også mange familier. Især ved Karon. Ja, der er lidt af hvert for familien at kigge på.

Det røde flag er oppe på stranden i dag, så man skal passe på, hvis man bader. Strømmen er ganske stærk.

Efter tsunamiens hærgen er der kommet skilte op, der viser evakueringsrute op i bjergene til højere liggende områder. Ellers har vi ikke kunnet se spor efter katastrofen.

Jeg skulle ikke nyde noget af at køre på scooter denne gang - 200 baht pr dag. Vi lejde en for at se mere af øen. Vi kørte til Patong, hvor vi spiste middagsmad ved stranden. Vi fortsatte længere ind på øen op i højlandet, hvor vi fandt et gokart-udlejningssted. Jeg har aldrig prøvet gokart før, så det var en stor oplevelse og vildt sjovt at prøve - 550 baht for en bil til 2 personer i 10 min.

Solen går ned omkring kl. 18, så vi kunne lige nå en svømmetur i hotellets pool, inden det blev mørkt. Haven omkring hotellet og poolen er super flot. Der er flere orkide-haver, vandfald og skulpturer.

Prisniveauet på Phuket er det højeste i hele Thailand. Det kan vi sagtens mærke. Alting er lidt dyre, end vi husker det fra andre steder i Thailand. Men det er stadig meget billigere end Danmark. Vores aftensmad på en udmærket thai restaurant inkl drikkevarer (vand, øl og rom/cola ) kostede ca 160 kr.

Der er forfærdelig mange mænd med thai piger på alle barer. Men thai pigerne står også og råber efter os, når vi går forbi. Så det er utrolig nemt for enlige, gamle mænd at få fingrene i en thai pige.

Vi gik ind på en irsk pub, hvor vi faldt i snak med en irsk fyr og en amerikansk pige. De var heller ikke almindelige charter-turister. De havde mødt hinanden i Korea for 3 år siden, hvor de begge underviste i engelsk. De trængte til en lille ferie, inden de skulle til Vietnam for at undervise.