Colonia, Uruguay: Sejltur til Colonia, Uruguay
  Torsdag den. 24-11-2005

Lidt tunge i hovedet efter gårsdagens asado kom vi op og af sted til kl. 8, så vi kunne nå færgen til Uruguay kl. 9.

Turen tager tre timer med den langsomme færge og koster 112 pesos tur retur. 56 pesos for en vej. Den hurtige færge tager en time og koster 184 pesos. 92 pesos for en vej.

Vi blev vildt overraske over havneterminalen og færgens standard. For det første skulle man tjekke ind præcis som i en lufthavn. Vi afleverede vores bagage, så den skulle vi ikke rende rundt med på færgen. Dernæst var det en rigtig flot og stor færge, vi skulle sejle med. Vi frygtede ellers en lille båd, der vippede hele vejen, så vi ville blive søsyge. I stedet kunne man sidde oppe på dækket og nyde solen, i restauranterne eller i flysæderne. Vi valgte det sidste, så vi kunne sove lidt.

Vi fik dog også shoppet lidt taxfree - en taske i slangeskind til 13 dollars.

Nu bor vi hos Hostelling International midt på hovedgaden i den lille by Colonia, 40 argentinske pesos for et dobbeltværelse + gratis internet + gratis lån af cykel.

Denne by er kendt for sine mange historiske bygninger, så vi sprang på en cykel for at tage ud at kigge på disse. Efter at have været et smut forbi stranden og nyde udsigten, cyklede vi rundt for at lede efter de berømte bygninger.

Noget andet, der også kendetegner denne by, er, at det ikke er nødvendigt at låse sin cykel, man stiller den bare fra sig - det er en helt utrolig sikker by...

Vi kan godt mærke, at Uruguay ikke er så billig som Argentina. Især maden er dyre her - men stadig meget billigere end i Danmark ;o)