Saigon, Vietnam: DVD-jagt
  Mandag den. 14-07-2003

Vi har købt en åben-busbillet til Hanoi, som er den billigste måde et rejse rundt på. Vi skal med bussen i aften kl 20.30, så vi har lejet værelset til halvpris, så vi ikke er boligløse hele dagen.

Vi havde fået at vide hjemme fra, at det er bedst at tage en taxi til og fra banken, når man skal hæve, så der ikke er nogen, der skulle få lyst til at overfalde en. Det er ikke nok at tage en cyklo, idet en motorcyklist nemt kan snuppe en taske i forbifarten. Vi ville veksle resten af vores malaysiske ringget til dong, men det kunne ikke lade sig gøre. Hvilket vi syntes var meget mærkeligt, idet man kunne veksle danske kroner.

Vi tog tilbage til Pham Ngu Lao for at spise middagsmad. Derefter gik vi på dvd-jagt rundt i kvarteret. Der findes mange butikker med de aller nyeste film til meget billige priser. Vi jagede dvd’er hele eftermiddagen og endte med et stort udvalg af de nyeste film. Honny købte 10 stk for 198.000 dong - eller man kunne betale en dollar pr stk. Det er muligt at tjekke kvaliteten på dvd’en, inden man køber den, så man ikke bliver snydt.

Vi spiste aftensmad, inden vi skulle tilbage på hotellet for at pakke. Vi fik redbulls, jordbærshake, vand, salat og nudelsuppe for kun 60.000 dong.

Klokken 20.30 kom bussen. Vi blev lidt skuffede, da bussen ikke havde liggesæder, så det blev en lang bumlende 9 timers køretur. Vi kom igennem mange byer, hvor bussen stoppede for at samle flere backpacker op...og pludselig stod franskmanden der igen. Han havde været i byen Muine, men der havde ikke været meget at se eller lave, så han var kun blevet der en enkelt nat.