Delhi, Indien: Afsked med Indien
  Lørdag den. 05-03-2005

Sidste dag vi vil vågne op i Indien, da vi tager hjem i nat. Vores fly går klokken 03.05 i nat/søndag morgen, så vi tager en taxi ud til lufthavnen i aften ved 10 tiden, da man skal være der ca. 3 timer før afgang.

Vi mente stadig ikke, at vi havde fået shoppet færdigt, så vi tog en taxi hen til det tibetanske marked - troede vi. Der stod i Lonely Planet, at dette marked var et af de gode steder at shoppe vestligt tøj. Der var rigtig nok også masser af tøj, men folk var ikke villige til at prutte om prisen, så vi opgav stedet hurtigt. Hvis ikke man kan forhandle om prisen, bliver tøjet hurtigt for dyrt :)

I stedet tog vi en taxi til Jan Path markedet, som skulle ligge rigtig tæt på det tibetanske marked. 8 km senere nåede vi frem. Vi mente ikke, at det kunne være rigtigt, at turen skulle vare så lang tid, hvorfor vi endte i en lille diskussion med chaufføren. Vi mente, at han prøvede at snyde os. Gang på gang er vi stødt på turistpriser, men denne gang skulle de ikke slippe godt af sted med det. Turistpolitiet var tilfældigvis i nærheden, så de afgjorde vores lille diskussion.

Det viste sig, at der åbenbart er 2 tibetanske markeder i Delhi, og vores første tuk tuk chauffør havde taget os hen til det forkerte sted. Vi skyndte os at betale og luske af sted :)

Jan Path markedet var det helt rigtige sted for os. Masser af tøj at købe og en masse ivrige sælgere :)

I går var vi på Palika Bazaar, som også var et super sted at handle, så der tog vi hen bagefter.

Vi er virkelig kommet i træning med at shoppe. Denne gang kom vi hjem med 2 T-shirts 200 rs i alt, en træ maske 150 rs og en bronze maske 250 rs af Ganesh, 2 tørklæder 80 rs i alt og DVD spil 80 rs pr. spil.

Da det blev tid til at pakke, lykkedes det os heldigvis at få plads til alle vores mange indkøb i vores rygsække uden at have for mange kilo med :)

Vores sidste måltid var på fastfood restauranten Wimpy, hvorefter vi tog tilbage til hotellet efter vores bagage, og klokken 21.30 kom taxien til lufthavnen efter os.

Det tager ca. en lille time at komme fra centrum til lufthavnen, hvor vi desværre fandt ud af, at det er umuligt at blive lukket ind i terminalen før 3 timer inden din flyafgang. Til alle de passagerer, der skal flye om natten, og derfor ankommer i god tid, er der bygget en ventesal, hvor det koster 25 rs/person at vente.

Da vi endelig kunne komme ind i terminalen og få tjekket vores bagage ind, skulle vi bagefter stå i kø ved paskontrollen, vi stod i ca. 2 timer for at komme ind til selve gaten til flyet. Det betød, at vi måtte skiftes til at stå i kø, imens den anden shoppede toldfri varer.

Hvis man ville nå sit fly til tiden, skulle man stille sig i kø ved paskontrollen med det samme, ellers kunne man ikke være sikker på at komme hen til sin gate til tiden - altså ikke masser af tid til at slentre rundt i taxfree butikkerne :)

Vi nåede heldigvis igennem paskontrollen 50 minutter før vores flyafgang :)

Bording var heldigvis til tiden, så flyet til Frankfurt kom også af sted klokken 03:05, som planlagt.

Rejsetip - Generelt
Skandinavisk hjælp: Hvis du er fra et skandinavisk land og har brug for nogle gode råd i Delhi, eks. hvad du kan lave i byen. Så tag hen til Jysk Rejsebureau, 2th etage Kapco Chambers, 5A Shankar Market, Connaught Place. Her sidder der skandinavisk talende personale, der glædeligt deler gratis råd ud. Du kan også book ture her!