Udaipur, Indien: Amkomst til Udaipur
  Tirsdag den. 15-02-2005

Vi havde pakket alt i forvejen, så da vækkeuret ringede, var vi klar til at hoppe i tøjet og springe ned i taxien, der skulle køre os til lufthavnen. Vi havde aftalt med den fyr, der havde taget os på by-rundturen, at han skulle hente os klokken 03:50, så vi kunne nå vores fly klokken 05:50.

Ude i lufthavnen var flyet heldigvis ikke forsinket, så vi kom af sted til tiden. Vi fik serveret indisk morgenmad om bord bestående af en omelet, løg og en frikadelle-lignende-ting. Det smagte godt.

Vi ankom til en meget meget lille lufthavn efter ca 1 times flyvning. Vi fandt hurtigt en taxi, der kunne køre os de 25-30 km ind til byen, det kostede 250 rs.

Vi havde fået fat i en meget snakkende chauffør, der blev ved med at tale om alle de steder, han ville vise os i Udaipur. Vi var for trætte til at svare, så det blev vist mest en monolog :)

Chaufføren foreslog et hotel, som viste sig at være OK, så det tog vi. Det kostede 1300 rs. Vi har ikke boet så backpacker-agtigt endnu, da de bedre hoteller er så billige.

Ved middagstid var vi ved at være friske igen, så vi gik ud for at kigge lidt på byen. Udaipur er meget charmerende med sine små, krogede og skrånende gader.

Vi havde glædet os meget til at se de store søer, hvor en af dem skulle være hellig. Byen er bygget op rundt om disse søer med en masse broer, der forbinder de forskellige bydele. Desværre viste det sig, at det ikke har regnet ret meget i 7 år, så de var tørrede ud :( Nu er der kun græs tilbage og en masse stier, da alle skyder genvej over søernes bund, så det gør vi også.

Heldigvis er der meget mere at se i Udaipur. Byen er kendt for sine malerier af typiske indiske motiver. Elefanten, kamelen og hesten er meget afbilledet, da de hver især symboliserer styrke, kærlighed og kræfter.

Vi kom forbi en butik, hvor ejeren påstod, at Prins Frederik havde varet på besøg, og han havde bestilt et maleri af byen, som de var at færdiggøre. Prins Frederik skulle komme tilbage i Marts...det må I derhjemme lige tjekke, om det passer :)

Udaipur er også kendt som stedet, hvor James Bond filmen Octapussy blev delvist filmet. Vi har besøgt stederne, som var med i filmen - Monsoom Palace og Lake Palace. Filmen Octapussy er blevet en turistattraktion i sig selv, da den vises hver aften på forskellige restauranter.

Vi havde også udset os en god rooftop restaurant, hvor vi kunne spise aftensmad, mens vi nød filmen.

Da det er meget dyrt at få tilladelse til at serve alkohol i Indien, er der ikke ret mange steder, hvor man kan nyde en kold øl. Vores udvalgte rooftop restaurant havde heller ikke øl på menukortet, men alligevel fik de fremskaffet 2 King Fishers - indisk øl.

Hele gildet med aftensmad, 2 x brød og 2 store øl kostede ca. 400 rs.

Tidligere på dagen kom vi forbi en mand, der kunne læse i hånden, hvor man havde problemer i sin krop. Det tog ham ikke lang tid at konstatere, at begge vores kroppe var i stor ubalance, så vi havde virkelig brug hans hjælp til at genoprette denne balance. Vi takkede dog pænt nej, da det kostede 900 rs, hvilket er ret dyrt hernede :)