Nha trang, Vietnam: Snorkle-tur med flydende bar
  Torsdag den. 17-07-2003

Vi fik vores bagage opmagasineret på hotellet, mens vi tog på snorkle-tur. Turen kostede 7 uds pr person og inkluderede transport, snorkle-udstyr, middagsmad, frugt og flydende bar.

Klokken 8 kom bussen for at samle os op og køre os hen til mødestedet. Herfra kørte vi i samlet flok, ca 20-25 mennesker, ned til havnen, hvor båden ventede. Da vi sejlede ud på havet, sad mange af os oppe på taget af båden og solede. Pludselig blev vi gennet ned i en fart, da en politibåd var på vej hen imod os, som forklarede, at vi ikke måtte sidde der oppe.

Vores første stop var et rigtig flot snorkle sted med mange smukke koraller. Hvis man vil have det bedste udstyr at snorkle med, så skal man ikke leje det af selskabet, da deres udstyr er meget slidt.

Efter en god lang snorkle-tur i vandet var det blevet tid til at spise frokost om bord på båden. Imens vi havde været ud at snorkle, havde besætningen tilberedt en rigtig lækker buffet. Efter at have spist fantastisk god mad, var det blevet tid til lidt underholdning. "Chefen" på turen fandt en guitar frem og sang en sang fra hvert land, som var repræsenteret på turen. Han kunne sågar også synge en fra Danmark - Lille Peter Edderkop.

Da vi havde sunget færdigt og slået mave, var det tid til at hoppe i vandet igen, da den flydende bar blev søsat. Der var gratis vin, som smagte meget bittert men blev drukket med velbehag af mange. Især et par blev meget fulde og faldt rundt på båden, da de kom op igen.

På vej til det sidste stop på turen kom vi forbi en lille ø, hvor vi blev mødt af meget ivrige kvinder i kokosnød-lignende-både, der ville give en tur rundt om øen. De kravlede næsten helt op om bord på vores båd, hvor det lykkedes dem at overtale Honny til at prøve en tur i en af kokos-bådene.

Det sidste stop var på en ø, hvor man skulle betale for at komme i land, og vi skulle også betale for at få en liggestol, så vi kunne ikke helt forstå, hvorfor vi skulle her ind. Det kostede 5.000 dong pr person at gå i land og 50.000 dong for en liggestol med parasol. Vi følte lidt, at vi var blevet bondefanget.

Tilbage på hotellet igen kunne vi nå at tage et bad og spise aftensmad, inden vi skulle videre med bussen nordpå mod Hoi An. Da bussen kom, fik vi en kedelig overraskelse, da den var helt proppet, og vores bagage måtte ligge i midtergangen, hvor folk kom til at træde på rygsækkene, når de skulle ud i pauserne.