Maragogi, Brasilien: Maragogi Strand
  Mandag den. 24-05-2004

I bussen på vej til Maceio havde vi fået en strand anbefalet, som ligger inden Recife, og det var vores mål i dag. Stranden skulle være helt perfekt, så det måtte vi jo se.

Vi tog den meget lokale udgave af en langtursbus, som kørte forbi alle landsbyerne, hvorfor rejsetiden blev fordoblet - 3 timer i stedet for 1 1/2. Bussen kørte os ikke helt ud til kysten til Maragogi, så vi måtte tage en endnu mere lokal bus resten af vejen. Vi sad proppet sammen på sæderne. Jo flere passagerer jo flere penge tjener de :)

Endelig var vi fremme, og det tog os ikke lang tid at vælge en pusada, Solar do Pusada 40 reais i alt. Den lå lige ned til vandet, så vi havde havudsigt fra værelset.

Manden, som havde fulgt os hen til pusadaen, havde også en spiseseddel fra en bådtur, som vi kunne nå at komme med på samme dag - 20 min senere. Vi nåede lige at få skiftet tøj, så var vi ude af døren igen.

Vi sejlede i en katamaran ud til et beskyttet område, hvor der var gode snorkle-muligheder. Et par kilometer fra kysten stoppede båden, og vi kun hoppe i vandet, der kun gik os til livet. Vi havde "fiskemad" med, der lugtede meget af kattepiller, så vi var populære hos fiskene, der kom helt tæt på.

Der var også mulighed for at dykke, så Honny lejede udstyr, 50 reais for 40 min. Sigtbarheden var 8 meter, så det var perfekt. Jeg lå på dækket imens og solede mig.

Vi var tilbage ved 16.30 tiden, og da vi ikke havde spist noget siden morgenmaden, var vi ved at være meget sulten. Vi fandt en restaurant på stranden, hvor det lykkedes os at bestille noget rigtig godt mad ud fra det portugisiske menukort og ved hjælp af vores få ord, som hele tiden bliver flere, da meget få forstår bare lidt engelsk :)

Om aftenen gik vi rundt i byen, hvor der lå nogle butikker. Det var sikkert at gå over det hele, så vi slap for at skulle tage taxi hele tiden. Vi fandt bl.a. et sted, hvor der var internet adgang. Derfra havde vi også udsigt over byen, hvor nogle børn var ved at øve sig i at danse, da der snart skulle være byfest.