Colombo, Sri Lanka: Te og krydderier fra Sri Lanka
  Lørdag den. 22-01-2011

Vi tjekker først ud kl. 19 i aften. Det betyder, at vi skal betale for 1/2 overnatning, men så kan vi slappe lidt af, inden vi skal ud til lufthavnen for at flyve retur til Dubai. Vores flyver afgår først kl. 01.55 i nat.

Vi har endnu ikke fået købt nogle krydderier. Der tilbydes masser af te mange steder på Sri Lanka - især i højlandet, hvor teen dyrkes. Det er straks svære at finde et stort udvalg af krydderier.

Vi tog ind til Pettah, som skulle være stedet med det store krydderi udvalg. Man kan selvfølgelig købe krydderier i supermarkeder, men vi foretrækker markeder. Udvalget er ikke stort, men der findes enkle butikker. Vi kom der fra med forskellige karry, chili og safran krydderier - 1,5 kg kostede 500 rs.

Hvis man støder på krydderier rundt på sin rejse i landet, så lad være med at vente med købe det til senere. Det er meget nemmere at vente med at købe te, der er udvalget stort alle steder. Spørgsmålet er bare, om du vil vide præcis, hvilken fabrik det kommer fra.

Vores hotel tager 4000 rs for en taxi til lufthavnen. Da kokken hørte det, kunne han ikke skjule sin forbavselse. Vi var ellers på nippet til at lade dem bestille en taxi, så vi var sikker på at komme ud til lufthavnen uden problemer. I stedet ringede vi til lufthavnen for at få tlf. på et autoriseret selskab, da hotellet ikke måtte hjælpe med denne service. Så nu gav vi kun 2300 rs for at komme derud :o)