Rejseoversigten
Rejsebeskrivelse mangler...
Texas, USA
10-2013
2 1/2 uges familieferie i Texas...
Istanbul
05-2013
Istanbul...
Filippinerne og singapore
01-2013
Rejsen Vores rejse tager sin begyndelse med et par dage i Singapore. De første par dage besøgte vi blandt andet bydelen little india, shoppingcentre og afsluttende med lækre cocktails på det ikoniske...
Mellemøsten
11-2012
Mellemøsten...
Malta
09-2012
til malta...
ex jugoslavien med baby
05-2012
For første gang skulle vi ud og rejse med vores lille datter Alberte og tilmed var hun ingengang fyldt 3 måneder! Vi var meget spændende, da Alberte havde lidt meget af kolik de første måneder. Vi...
Tenerife
12-2011
Tenerife er en ø der ligger i Atlanterhavet, ca 300 km. fra Afrikas kyst. Det er en af de mest populære destinationer for danske charter turister. Hvert år besøger over 100.000 danskere øen og samlet ...
Charterrejse til Jordan
11-2011
I starten af November 2011 tog vi på en uges charterrejse til det mellemøstlige land Jordan. Normalt er charterrejser med hele familien Danmark som medpassagerer ikke lige vores kop the, men en fordel...
Sydkorea i september
09-2011
Efter at have besøgt det kommunistiske diktatur Nordkorea i april 2011, tog vi i september måned samme år til Sydkorea for at opleve forskellene på de 2 lande. Sikke en kontrast kan man roligt sige! I...
Riga i Pinsen
06-2011
Air Baltic flyver dig direkte fra Billund til Riga. Vi fløj af sted fredag aften og hjem igen tirsdag morgen. Min fødselsdag skulle fejres i "over there". Billetterne var overraskende billige, da vi i...
Sardinien i maj
05-2011
Store bededag tog vi af sted på en forlænget weekendtur til Sardinien. Sardinien er italiensk ø og den næststørste ø i middelhavet, så hele øen kunne under ingen omstændigheder ses på en weekend. Vi f...
Kina og Nordkorea
04-2011
Nordkorea er det mest isolerede land i hele verden og ganske få, forbinder det med ferie at tage til landet. Godt forberedte og efter at have fået det blå stempel af styret, tog vi på vores første gru...
Sri Lanka og Dubai
01-2011
Det er muligt at kombinere en rejse, der tager dig til 2 meget forskellige kulturer. Dubai byder på luksus hoteller, supermoderne shoppingcentre, en bred kulinarisk vifte og masser af gammel bazar cha...
Aktiv ferie i syd Peru
10-2010
Peru består af ørken, bjerge, strande og regnskov - kort sagt, man kan få en ferie, hvor det er muligt at kombinere flere aspekter. Man kan slappe af ved stranden eller surfe. Slug støv ude i ørkenen,...
Weekend i Sicilien
06-2010
Hvis du ønsker at rejse let dvs. uden for meget bagage, giver Ryan Air dig mange valgmuligheder. Det er nemt og billigt at smutte væk for en weekend. Vi havde fundet billetter inkl. alle skatter og af...
Weekend i Portugal
05-2010
Portugal er kun nogle få timers flyvning fra Danmark. Vi valgte byen Faro på Algarve kysten, da Ryanair flyver direkte fra Billund. Faro er en forholdsvis lille by, der er hyggelig for en weekend. Hvi...
Marokko
03-2010
I slutningen af marts tog vi til Marokko med dagsstop først i London, England og sidenhen i Pisa, Italien. Vi havde fundet flybilletter på RyanAirs hjemmeside, men da det var påsketid i Danmark måtte ...
Cuba
02-2010
Lever Fidel Castro eller er han død? Spekulationerne er mange - også blandt den lokale befolkning. Men faktum er, at landet fortsat styres i Fidels ånd - den kommunistiske tankegang, hvor alle er lige...
Nytår i Hong Kong og Kina
12-2009
Hvem drømmer ikke om at fejre nytår i landet, som opfandt krudt og fyrværkeri.. Vi befandt os dog ikke i Kina nytårsaften - men i metropolen, Hongkong, med de mange neonskilte, og som er byen, der ald...
Efterår i Iran
10-2009
Iran har i den vestlige del af verdenen et meget blakket ry. Som Georg Bush proklamerede for ganske få år siden, er Iran et af de lande hvor alt ondskab udspringer. Uden tvivl er landets præstestyre o...
Weekend i Barcelona
08-2009
August måned er perfekt i Spanien. 30 grader om dagen og 22 om aftenen. Atmosfæren er fantastisk i Barcelona, som har det hele. Pulserende storby i gå-afstand til en smuk badestrand. Den hyggelige...
Weekend i Dublin
06-2009
Irland er Ryanair' hjemby. Men det er nu ikke derfor, vi tog til Dublin. Byen oser af historie med sine gamle bygninger, kirker og broer. Trinity College bidrager også til det smukke gamle udtryk,...
Nord- og Mellemamerika
12-2008
Orlov fra vores arbejdspladser er på plads. I 2 måneder skal vi rejse rundt i Nord- og Mellemamerika med rygsækken. Turen starter i New York, hvor vi fejrer Nytår og besøger de verdensberømte attrakti...
Phuket og Myanmar
10-2008
Hvorfor tage til Burma? Mange synes, at det er forkert, idet man uundgåeligt kommer til at give penge til militær-juntaen, som styrer landet. Men turisme bringer også gode ting med sig. Burma viser...
Weekend i Alicante
06-2008
Det uundgåelig er sket - jeg er fyldt 30 år. Den perfekte måde at fejre det på er en weekendtur til Alicante, der byder på fabelagtigt turkis blåt vand og en hyggelig by fuld af liv. Hvem trænger i...
Bonusrejse til Zürich
04-2008
Vi har opsparet en del bonuspoint via vores rejser med Star Alliance gruppen, som skal fejres med en forlænget weekend til Zürich i Schweiz. Zürich har knap 400.000 indbyggere og er landets finansc...
Etiopien
02-2008
I starten af februar 2008 pakkede vi rygsækken og tog af sted på 3 1/2 uges rejse til Etiopien. Vi havde fået fingrene i nogle meget billige flybilletter med KLM fra Hamborg til Addis Ababa. Billetter...
Cambodia og Laos
10-2007
Rejsen tager sin begyndelse i Cambodia's hovedstad Phnom Penh. Byen der har ca. 1 million indbyggere ligger hvor de 3 floder Mekong, Bassac og Tonle Sap mødes. Det er en historisk interessant by at be...
Firmatur til London
09-2007
Det er ved at være længe siden, vi sidst var i London. Så det var en glædelig overraskelse, da årets firmaskovtur gik til London fra fredag til søndag. Ca 115 mennesker blev fløjet til London fra Å...
Weekend i Madrid
06-2007
Helt utrolige billige flybilletter til Madrid med Ryan Air fra Billund, lokkede os af sted. Billetten kostede 1,- pr vej. Inkl. alle mulige og umulige gebyrer og tillæg blev det 244,- pr billet - stad...
Kurophold i Litauen
04-2007
Gå foråret i møde i Litauen, som bl.a. byder på billig byferie, strandferie (om sommeren) eller wellness ophold. Landet er stadig helt utroligt billigt, så her er det muligt rigtigt at forkæle sig sel...
Mexico, Guatemala & Belize
01-2007
Rejsen tager sin begyndelse i Mexico City, der med over 23 millioner indbyggere er en af verdens største byer. Mexico City har et blakket ry for at være beskidt, forurenet og højt belastet af røverier...
Fødselsdag i Pisa
11-2006
Jan har fødselsdag. I den anledning inviterede han på weekend. Alt sammen en stor hemmelighed. Det viste sig at være en stor og dejlig overraskelse, som fandt sted i... Pisa. Billige flybilletter fra ...
Bestig Kilimanjaro, Afrika
08-2006
Kilimanjaro Mange drømmer om at stå på toppen af Afrikas tag. Læs om et spændende forsøg på at bestige Afrikas højeste bjerg, Kilimanjaro, samt se billeder fra turen på vej mod toppen. Afrikas høj...
Påske i Budapest
04-2006
I påskedagene tog vi på en smuttur til Budapest i Ungarn. Desværre mistede vi store dele af vores billeder på rejsen, så der er denne gang kun enkelte billeder fra ferien medtaget. ...
Israel og Jordan
01-2006
I slutningen af januar 2006 tog vi af sted på en uges ferie til Israel. Vi måtte et smut forbi København og overnatte, da vi skulle flyve lidt meget tidligt om morgenen fra Kastrup Lufthavn. Heldigvis...
Argentina, Chile og Uruguay
11-2005
Argentina er et must! Har du lyst til at opleve en rejse i et billigt, flot og ikke mindst sikkert land i Sydamerika, som ellers har et blandet rygte... Største delen af vores tur er foregået i Argent...
Kristi Himmelfart-ferie i Rom
05-2005
Vi var så heldige at få 2 af de sidste billige billetter til Rom med overnatninger på firestjernet hotel, så vi kunne nyde Kristi Himmelfart dagene i Italien med lun sommerluft og kølig rødvin. Ti...
Incredible India
02-2005
Midt i den kolde danske februar/marts måned besluttede vi os for at tage af sted på eventyr til Indien. I Indien er alt ting utroligt billigt, faktisk det helt klart billigste rejseland vi har været i...
Ægypten
10-2004
I slutningen af oktober 2004 tog vi af sted på en 8 dages charterrejse til Ægypten. Billigt var det i hvert fald, kun omkring 2000 kroner måtte vi slippe pr. næse, hvilket var inkl. hotel og fly. Det ...
Rundrejse i Brasilien
05-2004
I en hel måned rejste vi rundt på egen hånd i Brasilien. En meget spændende tur med mange højdepunkter. Det bedste var dog nok Rio De Janeiro, som er en fantastisk by på mange måder. Byen har 8 millio...
Påske i Prag
04-2004
Pak bilen og tag på påskeferie i Prag, som kun ligger 10 timers kørsel fra Århus. I vil komme igennem dele af det gamle Østeuropa, hvor man stadig kan få glimt af fortiden. Hvis I besøger Prag, når...
Paris, byernes by
12-2003
Fejr nytår i Paris, og se fyrværkeriet på Champs-Elysees. Lyder det godt?, så kik med på denne spændende billede kavalkade. Paris er det perfekte sted at tage hen på weekend, hvor man kan nå at få ...
Rundrejse i Sydøstasien
06-2003
I juli og august måned 2003 rejste vi rundt i Sydøstasien. Vi har besøgt Thailand og Malaysia tidligere, hvorfor vi koncentrerede os mest om det spændende Vietnam. I Thailand vil I opleve Bangkok, ...
Weekend i Berlin
04-2003
Berlin er en spændende storby, der er nem at besøge i weekenden, og den ligger kun 9 timers kørsel fra Århus. Byen er tysklands hovedstad og en af europas største med over 4 millioner indbyggere. Der ...
Amsterdam
10-2002
Har du brug for at komme lidt væk, så ligger Amsterdam indenfor rækkevidde. Det tager kun 8 timer at køre til tulipanernes hjemby fra Århus. Amsterdam har knap 800.000 indbyggere og er hovedstaden...
Backpacking i Asien
07-2002
I juli måned 2002 rejste vi til Thailand, hvor vi landede i Bangkok. Vi havde ikke lagt vore rejseplaner helt fast hjemmefra. Vores mål var at nå til Singapore på 3 1/2 uge. Bangkok kan virke skræ...
Weekendtur til London
03-2002
Alle kender London, hvorfor denne hovedstad ikke behøver nærmere præsentation. Derimod er det vigtigt at gøre opmærksom på flypriserne til England, som varierer meget. Det muligt at komme til den mege...
Biltur langs USA's vestkyst
06-2001
I juni og juli måned 2001 tog vi af sted til USA på eventyr. Denne sektion omhandler vores tur igennem fire stater i en lejet bil . Vi tager Jer med til Californien, Arizona, Utah og Nevada. I
Firmatur til Østrig
05-2001
Turen tilbage i Maj måned 2001 gik med mit tidligere firma til St. Johan i Østrig. Her var der virkelig sørget for os med fri bar, privat-koncert med Johnny Logan, en skitur og gode middage. Trans...
Studietur til New York
01-2000
Som led i datamatiker uddannelsen på Vejle EDB-Skole tog vi i 2000 på en 2 ugers studietur til New York City i USA. De studerendes SU er ikke stor, så for at det kunne lade sig gøre, skulle eleverne k...